Suzuki Kingquad 750 – czy rzeczywiście król w swojej kategorii???

Suzuki Kingquad 750 bez wątpienia jest jedną z najpopularniejszych maszyn przeprawowych, która bezpośrednio rywalizuje z takimi quadami jak Yamaha Grizzly 700, Honda Rincon 680 etc. Wielokrotnie zadajecie nam pytania czy warto zakupić Kingquada, czy jest warty swojej ceny? Jakie są najczęstsze awarie? Jakie posiada wady, a jakie zalety? Dlatego też w tym wpisie postaram się przybliżyć nieco specyfikę Suzuki Kingquad 750 z naszej perspektywy: z jednej strony jako ziomków którzy hoobystycznie lubią polatać w wolny weekend, a z drugiej jako sprzedawców części do Suzuki Kingquad 750 którzy mają dostęp do wiedzy o tym co najczęściej szwankuje w tym modelu.

HISTORIA
Kingquad 750 to największy quad w stajni Suzuki produkowany nieprzerwalnie od 2008r. Jest to quad świetnie sprawujący się w ciężkim terenie. Powstał w wyniku modyfikacji lta 700. Suzuki podążając za konkurencją w 2009 wypuściła wersję z wspomaganiem kierownicy. Do 2014r. w zasadzie nasz Kingquad 750 nie podlegał modyfikacjom. Z istotnych zmian dopiero w 2014r. wypuszczono Kingquada 750 z nową głowicą cylindra. Zabieg ten miał na celu „ożywienie króla”:) (nieznaczonie podniesiono moment obrotowy oraz moc).

WADY I ZALETY
Każdy kto rozważa zakup Suzuki Kingquad 750 jest zapewne świadom jego zalet o co dbają producenci i dealerzy „pod niebiosa zachwalający” sprzedawane przez siebie maszyny. Na pewno do jego największych zalet należy zaliczyć: japońską wysoką jakość wykonania i użytych podzespołów, elastyczny, mocny silnik „ciągnący od dołu”, atrakcyjną stylistykę, komfortowe zawieszenie, dużą sprawność w terenie (szczególnie w przeprawach wodnych/błotnych) etc. Jednak my skupimy się przede wszystkim na wadach Kingquada, o których nie usłyszycie od sprzedawcy, a wychodzą dopiero w trakcie jego eksploatacji:
– masa i gabaryty – suzuki Kingquad 750 jest jednym z największych quadów na rynku. Wg specyfikacji producenta masa własna wynosi w zależności od wersji aż 302/305 kg (dla porównania masa Yamaha Grizzly 700 wynosi ok 272 kg). Duże gabaryty i masa własna sprawiają, że nie wszędzie można nim wjechać i zdecydowanie trudniej jest go wyciągnąć z chwilą kiedy się zakopie,
– papierowy filtr powietrza (bardzo łatwo go zastąpić gąbkowym ),
– słabe ładowanie (po pewnych prostych modyfikacjach można zwiększyć ładowanie o 1 volt ),
– pompa paliwa zintegrowana z czujnikiem poziomu paliwa,
– w wielu przypadkach brak zamienników (ale jest to również zaleta, bo oryginalne części są stosunkowo tanie i w bardzo dobrej, japońskiej jakości).

PODSUMOWANIE
Suzuki Kingquad LTA 750 jest dobrym rozwiązaniem dla użytkowników quadów posiadających już doświadczenie w jeździe na quadach. Na pewno sprawdzi się w ciężkim terenie i przyniesie wiele frajdy i pozytywnych emocji nawet zaawansowanym quadowcom. O jego renomie i niezawodności świadczy również fakt, że coraz częściej użytkownicy największych  /topowych modeli jak np. Can-am Renegade 1000 / Outlander 1000 mając dość nieustannego serwisu i kosztownych napraw; przesiadają się na Suzuki Kingquad 750. Patrząc również na wyniki sprzedaży można zaryzykować twierdzenie, że Suzuki KIngquad 750 w pełni zasługuje na swój królewski przydomek:)