Paski napędowe do quadów – czy jest alternatywa wobec oryginałów?

Ostatnimi czasy bardzo ciężko o wytrzymałe, dobre jakościowo paski napędowe do quadów oraz UTV. Większość zamiennych pasów dostępnych na rynku na rynku nie potrafi sprostać ekstremalnym warunkom w terenie. U wielu quadowych hobbystów rodzi się wtedy w głowie tylko jedna myśl- ORYGINAŁ. Jednak każdy wie jak to jest z częściami oryginalnymi jeśli chodzi o marki np.: japońskie i amerykańskie, można by zażartować, „te marki rządzą się swoimi.. CENAMI„. Choć żart dla wielu mało zabawny, gdy przychodzi do płacenia, jednak bardzo prawdziwy. Warto zatem zadać pytanie czy są na rynku godne polecenia pasy zamienne? Okazuje się, że tak. Marka GATES wchodzi na rynek qudowy i jak do tej pory z dużym powodzeniem.

Specjaliści z Gates przygotowali 2 serie pasków. Jedna seria to G-FORCE, która została zaprojektowana z myślą o wysokiej wydajności dla pojazdów ATV i UTV. Aramidowe kordy zostały wzmocnione dodatkowo neoprenem dzięki temu zmniejszono poślizg paska, a krawędzie paska nie ulegają uszkodzeniu. Ze względu na zastosowanie taśmy kauczukowej pasek cechuje się niezwykłą elastycznością.

Wykorzystano w nich najdokładniejsze technologie pomiarowe dzięki czemu zapewniają idealne dopasowanie do kół talerzowych przekładni CVT. Pasy z serii G-FORCE sprostają mocy quadów jednocylindrowych o dużych pojemnościach nawet do 750 cc, mowa o takich quadach jak Suzuki LTA 700 755, King Quad, Yamha YFM 550 660 700 Grizzly; oraz co oczywiste również mniejsze pojemności innych producentów.

paski_napedowe_quad_gates

Ale co z qudami i pojazdami UTV o pojemności 800 cc oraz większej ? Wszystkie z tych pojazdów posiadają już silnik dwucylindrowy, co generuje dużo mocy oraz momentu obrotowego. Dla tych użytkowników Gates przygotował serię pasków G-FORCE C12. Seria C12 charakteryzuje się użytym i znanym powszechnie na całym świecie materiałem, mowa o CARBONIE. Zakresu wytrzymałości CARBONU chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. To pierwsze pasy na rynku w których wykorzystano włókno węglowe. Kordy wykonane z włókna węglowego są jeszcze bardziej wytrzymałe niż sznury aramidowe z kevlaru. Pasy G-Force C12 produkowane są na podstawie precyzyjnych pomiarów, które pozwalają dopasować charakterystykę pracy CVT do fabrycznych parametrów. Pasy z serii C12 łączą ze sobą minimalna rozciągliwość oraz niezwykła wytrzymałość. Ponadto siła napędu została zoptymalizowana dla uzyskania szybszego przyspieszenia. Ograniczenie poślizgu przekładni korzystnie wpływa na poprawę reakcji przepustnicy i wydajności zmiany przełożeń. Warto również zaznaczyć wysoki zakres tolerancji na najwyższe temperatury w przekładni.  C12 bezsprzecznie sprosta obciążeniom w największych pojemnościach (nawet do 1000cc ), miedzy innymi Can-Am Renegade oraz outlander 800, 1000, Maverick 1000, Polaris RZR 800 900, 100, Ranger, Polaris XP 850, Kawasaki KVF 750 Bruteforce.

paski_napedowe_quad_atv

Podsumowując, pasy marki GATES są jak najbardziej w stanie godnie zastąpić oryginalne przy bardzo dobrej cenie. Ciekawostką jest również iż tak na prawdę w wielu przypadkach to właśnie one montowane są na tzw. „pierwszy montaż”. Nie jest tajemnicą zatem, iż obecnie to najbardziej wytrzymałe pasy na rynku.