Korek chłodnicy ATV

Tym razem artykuł o części z pozoru błahej, która dla wielu osób może wydawać się „zbędną pierdołą” bądź tylko gadżetem. Jak się okazuje ta „zbędna pierdoła” to bardzo, ale to bardzo przydatna rzecz. O czym mowa? O korku chłodnicy ze wskaźnikiem temperatury.

Korek chłodnicy ze wskaźnikiem temperatury pełni rolę zaworu upustowego, który kontroluje ciśnienie cieczy w układzie chłodzenia. Krótko mówiąc przy zbyt wysokim ciśnieniu korek się otwiera i wyrównuje ciśnienie. Bardzo przydatny jest w nim wskaźnik temperatury – którego, większość seryjnych korków nie posiada. Dla przykładu korek marki 4MX, to jeden z najtańszych i najprostszych sposobów na uniknięcie nieumiarkowanego gotowania się silnika. Może teraz o samej specyfikacji. Wykonany jest z anodowanego aluminium, dostępny w trzech wersjach kolorystycznych (czerwony, pomarańczowy oraz niebieski ).  Ciśnienie otwarcia to  1.8 BAR’a . Charakteryzuje się niemal bezbłędnie precyzyjnym wskazaniem temperatury, ponieważ jest zanurzony w cieczy.

Korek przeznaczony dla producentów pojazdów ATV takich jak Yamaha, Suzuki, Kawasaki, Honda oraz KTM, HUSQVARNA, HUSABERG ( Europa ). Pasuje do modeli takich jak: grizzly 700, raptor 700, YZF 450, YFZ 450, LTZ 400, KFX 400, EXC, SXF, 525, 530, 450, 250, WR 450, TRX 400, TRX 450.

Podsumowując, warto skusić się na tego typu „gadżet”, który poza tym że świetnie wygląda i komponuje się w desing pojazdu również pełni bardzo ważną rolę jaką jest kontrola temperatury silnika.