Jakiego quada rekreacyjno – sportowego wybrać? Suzuki ltz 400, czy Kawasaki kfx 400, a może ArcticCat dvx 400?

Zanim odpowiemy na pytanie zawarte w tytule niezbędna jest nam porcja historii…:) Wszystko zaczęło się w 2003r. kiedy to koncern Suzuki mając bardzo dobry i sprawdzony silnik znany z motocykla DR-Z 400, postanowił wykorzystać go jako jednostkę napędową w quadzie. Na bazie tego silnika powstał pierwszy rekreacyjno – sportowy quad ze stajni Suzuki – QuadSport. Pojazd ten posiadający trwały i mocny silnik stał się hitem sprzedaży praktycznie na całym świecie. W latach 2003-2008 ltz 400, zwany inaczej QuadSport, przechodził jedynie nieznaczne, kosmetyczne zmiany. I teraz pojawia się pytanie: co to wogóle ma wspólnego z Kawasaki i ArcticCat? Otóż te dwa koncerny, widząc wielki potencjał w tym segmencie quadów, nawiązały współpracę z Suzuki, która w praktyce polegała na zamawianiu quadów u Suzuki i sprzedaży pod własnymi barwami i marką. Czyli tak naprawdę Suzuki ltz 400, Kawasaki 400 i ArcticCat dvx 400 to jeden i ten sam model różniący się jedynie szczegółami np. kolor plastików, naklejkami oraz siedzeniem i kształtem plastików w modelu dvx ArcticCat itp. Natomiast cała reszta jak np. cylinder, głowica, tłok, pierścienie, wał korbowy, korbowód, blok silnika, kartery, zawieszenie, kolumna kierownicza, amortyzator itp jest taka sama i wyszła spod ręki Suzuki. Stąd też praktycznie wszystkie oryginalne części do Suzuki ltz 400 są równocześnie oryginałami pasującymi do Kawasaki kfx 400 oraz ArcticCat  dvx 400. W praktyce zarówno Kawasaki jak i ArcticCat zamawiają części i podzespoły w Suzuki i tylko przepakowują je w swoje opakowania.

Warto również nadmienić, iż po 2008r. Suzuki dokonała bardzo dużych zmian w modelu QuadSport m. in. pojawił się wtrysk, zmieniono ramę oraz zawieszenie. W konsekwencji współpraca pomiędzy Suzuki, a Kawasaki i ArcticCat została zakończona.

Stąd też odpowiadając na pytanie zawarte w tytule tego wpisu tak na dobrą sprawę nie ma znaczenia jaki model wybierzemy, gdyż jest to jedna i ta sama konstrukcja. Podobnie ma się sprawa z orginalnymi częściami eksploatacyjnymi- mając quada Kawasaki kfx 400 lub ArcticCat dvx 400 zupełnie bezpiecznie można kupować oryginalne części Suzuki, które z reguły są tańsze niż te oferowane przez Kawasaki czy ArctiCat, gdyż te firmy są jedynie pośrednikami, które „doklejają” swoją marżę, co nie pozostaje bez znaczenia dla klienta końcowego.