Amortyzator skrętu od ‘’łosia’’

Każdy użytkownik quada sportowego (tzw. ośki) zmaga się z problemem zmęczenia rąk. Nie każdy z nas jest zawodowcem, którego ten problem dotyczy w mniejszym stopniu, choć i nawet oni wspomagają się amortyzatorem skrętu. Większość z nas jazdę quadem traktuje hobbystycznie, więc nie trenujemy wytrzymałości poprzez specjalne ćwiczenia dostosowane do jazdy quadem. Każdy z nas doskonale wie jak bardzo ból oraz zmęczenie rąk potrafią odebrać całą przyjemność z jazdy!!! Jest na to sposób– amortyzator skrętu. Większość z nas słysząc frazę ‘’amortyzator skrętu’’ ma przed sobą wydatek rzędu 2500zł. O tuż nie, firma Moose Racing („moose” z ang. łoś ) wprowadziła na rynek teleskopowe amortyzatory cechujące się bardzo dobrym tłumieniem drgań oraz niespotykaną jak dotąd wytrzymałością. Wszystko to w bardzo przystępnej cenie, zadowalającej nawet weekendowego kierowcę, dla którego wydatek kilku tyś zł jest zwyczajnie zbędny. Zastanawiacie się zapewne gdzie jest przysłowiowy’’ haczyk’’,  skoro do tej pory na porządny amortyzator trzeba było przeznaczyć fortunę, a tu firma ‘’Łoś’’ z Ameryki oferuje produkt za ułamek tej ceny. Główna różnica to zasada działania, amortyzatory drogich marek jak elka czy ohlins mają skomplikowaną konstrukcję nożycową, gdzie do poprawnej pracy należy ustawić  5 parametrów, a dla każdego z nich dostępnych jest po kilka poziomów. Bardzo często osoby z zasobniejszym portfelem decydują się na drogie ‘’urządzenie’’ nie potrafiąc go obsłużyć, co skutkuje nie wykorzystaniem nawet ułamka jego możliwości. Inaczej sprawa się ma w przypadku amortyzatora Marki Mosse Racing, jego prosta teleskopowa konstrukcja z siedmiostopniową regulacją tłumienia jest przyjazna i dość łatwa nawet dla początkującego użytkownika.

Amortyzator skrętu pełni również drugą ważną funkcję. Poza zmniejszeniem zmęczenia ma również za zadanie utrzymanie zadanego toru jazdy. Często nierówności czy koleiny wyrywają nam kierownice z rąk zmieniając tor jazdy. Jednak należy pamiętać,  że głównym amortyzatorem skrętu jest nasze ciało i to my wiemy najlepiej jakiej siły użyć aby przeciwstawić się napotkanej nierówności, bądź poddać się i pozwolić pojazdowi jechać torem który sobie obrał. Stąd też amortyzator skrętu ma za zadanie tylko i wyłączenie absorbowanie części sił pochodzących z układu kierowniczego, co jest wystarczające dla polepszenia komfortu jazdy.